donderdag 2 september 2010

eerste indrukken: bien :)


Gisterenavond nam Ronald de oudste zoon ons mee naar de winkels in de buurt! heel raar: pikdonker en de straten zijn hier vol met 'tiendas' (winkels), allemaal nog open. ze sluiten rond half negen ofzo. Het zotste kraam was: 25 mandarijntjes voor maar liefst 1 dollar, haha! En ik verzeker jullie: het fruit is hier lekker hoor! peches, mandarijntjes, ... zeer goed ! maar onze Sandia valt wat tegen ( watermeloen)... jammer! want hij is supergroot! 1 hele watermeloen kost iets meer dan 2 dollar, zot zot :) We gingen kaas gaan kopen voor in het gerecht van madre martha, ze heeft gekookt voor iedereen :) vraag me niet wat het was, wat er in zat,... allesinds kaas en erwtjes en het leek op een soort koekjes. we kregen als avondeten dus elk twee koeken ( niet zo groot) en ik dacht : jeetje, daar heb ik nooooit genoeg mee! maar ik begon te eten en ik moest echt proppen om alles binnen te krijgen. van vullende maaltijden gesproken... En wat de smaak betreft: het was wel lekker! maar de tweede koek smaakte mij wat minder, het is wat wennen aan het eten hier, maar we staan open voor nieuwe dingen :)

Daarna zaten Ayla en ik braaf Uno te spelen en langzaam maar zeker stroomde onze casa vol, en voor we het wisten zat het ineens vol amigos van Ronald. Het zijn allemaal voetballers en zondag spelen ze een wedstrijd. eerst en vooral: ze zien er allesbehalve sportief uit! Grappig verhaaltje daarbij: eerst hadden ze gevraagd of we ook wilden gaan kijken, ik dacht dat ze zondagochtend gewoon naar een wedstrijdje gingen kijken om te supporteren en wij dachten van: ja fijn! wij gaan mee :) plots zat het hier vol met mannen en wat bleek... ze moesten zelf voetbal spelen zondag en wij moeten voor hen gaan supporteren.

het is nu half vier bij ons en we hebben net ons middagmaal binnen... balletjes in de tomantensaus met patatos en champignons :) viva de vlaamse keuken :)

vandaag is het al een bewogen dag geweest. Nog niet echt een uitstapje zoals we hadden gewild, maar alle papieren, mails, contracten, ... zijn nu wel allemaal afgewerkt en naar het ziekenhuis gebracht. we hebben meer dan twee uur in het ziekenhuis moeten wachten eer we de dokter te pakken kregen. Het vele werk dat we erin gestoken hebben heeft de moeite geloond! Meneer doktoor Luis Hidalgo Guerrero heeft alles ondertekend en verwacht ons maandag om zeven uur 's morgens om te beginnen met drie weken prenatale stage. Yes! contract in de pocket :) De rest van de middag die nog rest gaan we nog wat spaans leren :)

(ik zie hier trouwens de hele tijd in mijn ooghoek iets bewegen en ik ging kijken wat het was... yupla! een salamandertje in onze slaapkamer, best gezellig!)

Morgen gaan we naar zee, het schijnt een uurtje met de bus te zijn, maar met dat verkeer hier weet je maar nooit!

nog een nieuwtje over het verkeer: De straten hebben over het algemeen geen lijnen om de banen in twee te verdelen. ze rijden hier allemaal door elkaar en zelfs als er lijnen staan, trekken ze zich daar niets van aan! Ook rode lichten worden genegeerd. verkeersregels: nada. De mensen toeteren ook constant naar elkaar maar dat zijn we ondertussen al gewoon aan het worden... evenals het tijdsverschil. we hebben het nu overwonnen, dat rare gevoel. De eerste dagen waren we echt heel moe en waren we vroeg wakker, nu zijn we volledig aangepast :)

amigos, amigas, hasta mañana!

besos,
Kaat y Ayla

3 opmerkingen:

  1. Ik vind het fantastisch om jullie verhalen te lezen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Kaat, we volgen jullie reis-/stageverslag op de voet! ;-) Is leuk om te lezen dat het goed gaat met jullie! Hoop dat jullie een beetje kunnen genieten van al die nieuwe indrukken die jullie opdoen en dat het allemaal niet te overdonderend is, want ik kan me voorstellen dat het niet eenvoudig is om de ganse dag Spaans te horen en dat het ook veel inspanning kost om alles te verstaan... Ik ben al benieuwd hoe jullie eerste dag in het ziekenhuis zal zijn! Schrijf maar veel op de blog! Heel veel groetjes uit Uustakker!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag meisjes.
    Leuk om jullie verhalen te lezen, en te merken dat het ginder goed gaat.
    En ik ben blij te horen dat de stageproblemen opgelost zijn.
    Geniet nog volop van de vrije dagen!

    BeantwoordenVerwijderen